Tİ-Zİ-PROJESİ

Gerçek kişilerin kesinlikle alakası vardır
Ana omurga konusu: kanuni zor zamanlar yaşamaktadır. Ayaklanmalar ve isyanlar vardır. Bu sebebten kendi derin devletini kurmuş başınada polatı getirmiştir. Polatta mematiyi işe almıştır. Yeni çeri askeri bir babanın oğlu Ankara zabiti behzat ç bu gizli yapılanmanın peşine düşmüştür. Kanuninin sol kolu ve sağ bacağı olan sündüz(kod adı sümbül) behzat ç nin planlarından haberdar olur ve bu konuyu kanuninin dayısı ramize açar. Ramiz hemen 3000 dolar harcar rusyadan hürremi getirdir. hürrem kuğu gölü baletidir önceleri para ve güç için olsa da kanuniyi sever aşık olur. Dayı eski bir suskunlar örgütü üyesidir. Behzat ç ye kızı olduğuna inandıran feriha onun evine yerleşir. Kanununin eski ibrikçisi Orçun öpücük karşılığında behzat ç ye kanununin kirli çamaşırlarını anlatmak kaydı ile behzat ç tarafından tanık koruma programı altına alınır..aslında dizide olanların bu konuyla bir alakası yoktur..

KARAKTERLER:
POLAT ALEMDAR: kurtlar vadisi serengeti dizisi baş karekteri kurşun geçirmez muskalı
MEMATİ:kurtlar vadisi serengeti de dizi oyuncusu. Deli balta
HÜRREM SULTAN: bir dizide oyuncu ve bir porselen tabak markası. Çin malı motorda numara
KANUNİ S.SÜLEYMAN:bir dizi oyuncusu ve çift silindirli çin malı motorsiklet markası
FERİHA:dizi oyuncusu ve gereksiz bir acı kaynağı
ORÇUN:dizi oyuncusu ve bölünerek çoğalan bir karekter
ALİ CAPTAİN:dizi oyuncusu ve titanik de buz dağı
RAMİZ DAYI:dizi oyuncusu ve yiğeninin dayısı
SELAHATTİN:dizi oyuncusu ve türk ve komedyen ve olgun ve şimşek
SUSKUNLAR: tamamen çalıntı ve bir dizi ve tayfası ve eksi 18

Sahne1
İÇ/GÜNDÜZ LOŞ ORTAM TÜM KARAKTERLER KENDİ KIYAFETLERİYLE İÇERDE
Memati evine yorgun argın gelir. Anahtarı kapı
Ya sokar ancak kapının kilitsiz olduğunu fark eder.
Hemen belindeki silahını çeker. Mekanizmasıı kurar
Tedbirli ve yavaşça kapıyı açar. İçeri doğru sessizce bir
Adım atar. Bir adım daha atar.Silahını karanlığa doğru
Nişan alır. Yavaşça bir adım daha atar. Oyuncak bir ördeğe
Basar. Oyuncak ördekten ses gelir. Refleks ile aniden
Tetiğe basar. Kendini ayağından vurur. Acıyla zıplar ve kendini
Duvara dayar. Silahın namlusuyla elektriği açar.
Konfetiler patlar .Herkes bağrışır .
KALABALIK: İyi ki doğdun memaaatii!
Memati panikleyip ateş etmeye devam eder.
Rastgele sıktığı mermiler kalabalığa isabet etmez.
Polat kolundan vurulur. Ağzında düdük ve kafasında huni
İle kala kalır. Herkes susar Polata ve mematiye bakar.
Polat pastanın üzerine doğru devrilir. Burnuna çilek yapışır.
Memati şaşkınca kendisine bakanlara bakar.
Kanuninin sarığında bir delik, Selahattinin bıyığının yarısı düşmüş.
Hürremin çorabı kaçmış. Ali kaptan dona kalmış.Ramiz
Dayı nın tespih taneleri yerde zıplamakta. Orçun ferih ayı öp
Mek üzereyken dona kalmıştır.
DIŞ SES: Zooortt!
Herkes Orçuna bakar.
DIŞ SES: Kestik arkadaşlar!…
Herkes sese döner.
Kamera ve ışıklar vardır. Memati Doğrulur.
Polat pastaya yüzü gömülmüş halde nefes alamaz
Haldedir.Memati telaşlanır.
MEMATİ:Usta!..
Memati sekerek Polat’ın yanına gelir Polatın yüzünü
Kendine çevirir
MEMATİ: Usta iyi misin?
Polatın ağzındaki uzayan düdük uzayarak memati
Nin burnuna çarpar.
DÜDÜK: vıyyyK!
Memati: Konuş benimle Usta!
Polat ağzında düdükle bir şeyler konuşur. Düdük
Sesi ve Polatın sesi birbirine karışır.
MEMATİ: Anlamadım Usta!
POLAT: (Gözleriyle düdüğü işaret eder)
MEMATİ: Haa anladım!(Düdüğü alır.)
Şimdi söyle Usta!
POLAT: O tabancayı sen al da ….(biiiip) Ulan Kolumdan vurdun şerefsiz!

DIŞ SES: Kestiiiik!Arkadaşlar toplanın.
Yönetmen ve set ekibi toparlanır.
SAHNE-2
İÇ/GÜNDÜZ HERKES SALONDA
Tüm Karakterler Salonun farklı yerlerinde kümelenmiş
Pasta tabaklarını almış yanında içecekleriyle birlikte
Yerken kendi hallerinde sohbet etmekteler.
Orçun Hala Ferihayı öpmeye çalışır. Süleyman parmağını
Sarığında ki deliğe içerden parmağını sokmuş dışarı çıkan
Kısmını oynatmaktadır. Polat Mematinin yanında kolu
Sargılı bir halde oturmaktadır.

MEMATİ: Usta! Bunlar kim?
POLAT: Önemli değil memati ciğim..
Bunlar animatör. Partilere gelip insanları eğlendiriyorlar.
MEMATİ: Hepsini anladım da bunlar kim?
Polat düşünceli bir ifadeyle toparlanmaya çalışan set
Ekibine bakar.
POLAT: Henüz bilmiyoruz Memati. Yakında öğreniriz..
Aniden önde Feriha arkada Orçun koşuşturarak
Salondan çıkarlar. Set ekibi ve yönetmen de salondan çıkar.
Yönetmen koltuğunda bir senaryo unutulur.
Polat yaklaşarak senaryoyu eline alır. Ve başlığı Okur.
BAŞLIK: (DIŞ SES) Büyük İsrail Tİ-Zi Projesi
YAZAN: Pelikan Senaryo Atölyesi
(Polat Bal Reji masasında ekrana bir yandan Hubble
Teleskopuyla aydan dünyaya bakmaktadır.)
GİZLİ KAMERA: Polat Bal
POLAT : (Dış sese doğru bakar..)Okuma yazmam var..

SAHNE-3
İÇ/GÜNDÜZ -RAMİZ DAYININ EVİ RAMİZ DAYI
Kuş sütü eksik bir kahvaltı masası. Dayı Oturmuş
Keyifle Kızarmış ekmeğine tereyağı sürmektedir.
Birden gözü tereyağındaki filin ayak izine takılır.
Ve Uzaklara bakar.Kaz dağları gözükür.
DAYI: Yeğen … Çim bulamadın mı da tereyağına bastın. Bu gün tereyağına basan yarın Hasana basar.Ne zaman biri tarihini tereyağına yazsa kan dökülür Hasan.
Dayının Cep telefonu çalar. Dayı telefonu eline alır.
Cevap verir.
DAYI: Buyur yeğen…
Ya dur kızım ağlamayı kes.. Süleyman iyi çocuktur. Seni aldatmaz… Diğer kadınlar turist.. Süleyman bir rehber. Tüm gün sultan Ahmette kartpostal satıyor.. hadi hadi görüşürüz.
Dayının zili çalar.Dayı telefonu kapatır.Ayağa kalkar
Kapıyı açar. İki tane fare kurumuş ekmekleri kemirir.
Zil tekrar çalar. Dayı kapıyı kapatır. Hemen yanındaki ka
Pıyı açar. Dayının gençliği gelmiştir.
DAYI: Nerdesin be gençlik… Çok geciktin yaşlandık artık… buyur içeri gel..

(FLAHSBACK)Dayının çocukluğu
Mahallenin dulu Rukiye naylon terlikleriyle şapıl
Datarak yürümektedir.Küçük dayı koşarak gelir
Rukiye nin eteğini aşağı indirir. Kirli beyaz paçalı
Don ve bacağındaki aşırı kıllar görünür. Oradan
Geçmekte olan belediye başkanı kusar.
İki araba çarpışır. Bir planör düşer. Arkadan Tarzan
Geçer. Elinde kabak çekirdeği altında hasta bezi bağlı
Şişe dipli gözlüklü bir adam gelir. Olaya el koyar.
Küçük Dayı Tutuklanır. Boğaz köprüsünün açılışı yapılır.
Dayının çocukluğu Ceza evi
Küçük dayı ayakta çıplak durmaktadır. Karşısında
5 çocuk daha vardır.
1.ÇOCUK: Konuşsana lan?!
KÜÇÜK DAYI: (Kekeme)Eee üüü ebe ebehede
1.ÇOCUK: (Tokat atar) Suskun musun lan
Zurna? Sana öyle bir şey yapacam ki Filozof
Olacak ömrünün sonuna kadar felsefe yapa
Caksın.
1.ÇOCUK: tutun lan şun
KÜÇÜK DAYI: Yapmayın lütfen tecavüz etmeyin
1.ÇOCUK: Lan bu kekeme değilmiş.
Hem biz sana napıcaz ki sapık mıyız oğlum biz?
Sahne kararır..müzik girer…….

Gerçekten sahne 1: iç gündüz / kanuni home ofice/ saray
Kanuni şekerleme yapmaktadır.ağzının suyu akmıştır
Sündüzün sesi ile irkilir

Sündüz-hünkarım müsaitmisiniz
Kanuni doğrulur ağzının suyunu silerek

Kanuni-gel gündüz gel

Sündüz biraz dudak bükerek eğilir

Sündüz-hünkarım gündüz değil
Kanuni-gece odlumu ya neyse. Ne vardı
Sündüz-hünkarım Ankara zabiti behzat ç geldi. Ama ben işkillendim sizin için yok dedim. Telefonunuzu sessize alın hala dışarıda arar marar maazallah.
Kanuni-tamam kısık sesi telefonun. Gündüz
Sündüz-sündüz hünkarım
Kanuni-lafımı bölme. Sen bizim müneccim başını çağır. Kötü bir rüya gördüm
Sündüz-hayırdır hünkarım
Kanuni-bizimkileri gördüm gece. Polat ve mematiyi..ama asıl anlamadığım elinde parlak ışıklar ve kameralar olan bir gurup insan vardı
Sündüz-tüh tüh hünkarım ışık iyiye işaret değildir.birileri gözünüzü kör etmek ister.bu kesin behsat ç dir
Kanuni-şu isyanlar bitsin onu ben fizana çavuş yapıcam.babası eski yeni çeri başı olmayaydı neyse
Sündüz-haklısınız hünkarım. Şu an aşağıda İbrahim paşa ile konuşur.siz bilirsiniz ama hünkarım ben bu paşadan pek haz etmiyorum

1 Yorum

  1. hasan ilhan diyor ki:

    çok iyi düşünülmüş..benzerleri olsada iyi hikaye

    Cevaplamak için giriş yapın

Yorum Yapın

Yorum yapmak için buradan giriş yapmalısınız.