Vakti Geldi (Oyun, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları)
Vakti Geldi… Üç eski okul arkadaşı; bir iş adamı, bir bürokrat ve bir profesör… Yıllar önce yaşanan ve üzerine sünger çekilen bir olay… Tam da her şeyin yolunda gittiğini düşündükleri sırada bir karabasan gibi üzerlerine çökmüştür. Aile düzenleri, siyasi, ekonomik ve akademik gelecekleri hatta tüm yaşamları onları buluşturan bir kız yüzünden tehdit altındadır. Yüzleşme vakti gelmiştir. İlginç ve sürpriz gelişmelere gebe hesaplaşmalar başlar.
Dramaturgluğunu Hatice Yurtduru’nun, sahne tasarımını Gamze Kuş’un, kostüm tasarımını Ayşen Aktengiz Bayraşlı’nın, ışık tasarımını Özcan Çelik’in, efekt tasarımını Metin Taşkıran’ın, müziklerini Ömer Göktay’ın yaptığı oyunda; Orhan Hızlı, Ali Karagöz, Yeşim Koçak, Selçuk Soğukçay rol alıyor.
Etiketler: vakti geldi
öncelikle sitede ki fotoğrafın oyuna ait olmadığını söylemeliyim. Haldun Taner sahnesinde bu akşam izledik.Bence yılın en çarpıcı ve en yeni oyunu.Selçuk Soğukçay’ın üst düzey oyunculuğuna, Yeşim Koçak,Orhan Hızlı, Ali Karagöz uyum sağlıyor.müthiş bir ekip çalışması ve kaliteli oyunculuklar seyrediyorsunuz, dekor insanı adeta büyülüyor.Naşit Özcan’ın rejide yarattığı atmosfer doğrusu oyunu soluksuz izlettiriyor.ödül jürilerinin sırt çevirdi Vakti Geldi oyunu, seyircinin çılgınca desteğiyle devam ediyor. Doğrusu bu oyunun ve oyuncularının nasıl oluyorda ödüllerden birine bile aday olmamasına şaşırıyor insan.
Harika BİR oyun.Selçuk soğukçay ve Yeşim koçak çok başarılı, müthiş finaliyle herkesi şaşırtan seyredilmesi geren bir oyun Vakti Geldi.
Sezonun en iyi oyunlarının başında yer alıyor bence.selçuk Soğukçay ve Yeşim koçak’ ın oyuncu olarak,Naşit Özcan’ın yönetmen olarak .Gamze Kuş’un sahne tasarımı olarak. Arife adayları arasında olmaması garip doğrusu,ama onlar en güzel ödülü seyirciden aldılar hepsinin alkışı bol olsun
Sezonun iddialı oyunlarından.belediye başkanlığına aday 3 arkadaş ve geçmişlerinden gelen bir genç kadın. Müthiş sürprizle sona eren oyun Vakti Geldi. Ve Selçuk Soğukçay dan muhteşem oyunculuk gösterisi. Dört kişilik oyun adeta tek kişilik gösteriye dönüyor. Mutlaka izleyin
son dönemin en güzel oyunlarından biri,Naşit Özcan aslında reji olarak harikalar yaratmamış ama elindeki metni olabildiğince sade ve seyirciyi yormıyacak şekilde sahneye koymuş zaten olması gereken de bu değil mi, oyunculukları öne çıkarmış,oyunun önüne geçmeye kalkmamış,tabii bu durumda oyunculuklar oyunu sırtlıyor bunu da en iyi yapan profesör rolünde Selçuk Soğukçay,müthiş bir rol scalası çıkartıyor,Yeşim Koçak yer yer fazla cici kız olsa da rolünün hakkını veriyor.Ali Karagöz ortalama bir oyunculuk sergiliyor ama yeterli.Orhan Hızlı bazı yerlerde rolünü egzajere ediyor buna gerek yok aslında.Vakti Geldi sezonun kült oyunlarından biri.
son dönemde izlediğim en güzel gala oyunuydu, soğuk denen gala seyircisini bile yoldan çıkarıp kahkahalar atmak zorunda bıraktı.aslında düşündüren,güldüren,hüzünlendiren bir oyun vakti geldi,Naşit Özcan’ın reji başarısı yanında,asık suratlı tabir edilen gala seyircisini bile yerinden oynatan selçuk soğukçay’ın müthiş performansı salonu ve seyirciyi öylesine etkisi altına aldı ki, boş ver galayı oyunun keyfini çıkar dedi herkes.tebrikler. bu oyun yılın oyunu ve oyuncusunu içinde barındırıyor
harika bir oyun du,” vakti geldi “ ibşt bu oyunu repertuarına almakla büyük bir iş yapmış tebrikler, aslında metin olrak biraz zayıf kalmış meşhur – döne ,döne – oyununudan izler taşıyor ama dekor ve atmosfer olağanüstü.naşit Özcan ben yönetmenim diyor.ne mutlu ona. Oyuncular,yeşim koçak,ali karagöz,orhan hızlı çok başarılı, ama Selçuk soğukçay olağanüstü, soluksuz izledik, emeği geçen herkese teşekkürler.
Teşekkürler ibşt ve “ vakti geldi “ ekibi. Teşekkürler “ genel sanat yönetmeni h.zafer şahin “ uzun yıllardır şehir tiyatrolarında böylesine bir oyunculuk gösterisine hasrettik.sahneyi enine boyuna dolduran üç tane adam ve onların ne hale geldiklerini, geçmişlerinle hesaplaşmalarını ve buna yol açan kadını soluksuz izledik. Orhan hızlı müthiş bir oyunculuk sergiliyor, karizmatik ve etkileyici.ali karagöz emekli ama yakışıklı kalmış bürokrat da elinden geleni yapıyor.yeşim koçak oyunun tek kadını olmanın avantajlarını olabildiğince kullanıyor. Selçuk soğukçay oyunun hiçbir anını boş bırakmadan oynuyor, lysistrata’da ki müthiş savaşçı erkekten, “ vakti geldi” nin pısırık profesörüne dönen bu oyuncuyu seyretmek insana keyif veriyor. ama şu bir gerçek ki uzun zamandır böylesine üst düzey oyuncunun yer aldığı bir oyun seyretmemiştik.üstelik konusu insanı bir anda içine çekiyor. Siyasetten insan ilişkilerine, çıkar ilişkilerinden aile ilişkilerine her şey var.. ve naşit Özcan rejisi var. Hepsinin emeğine teşekkürler…iyi ki varsınız…
Günümüz dünyasını ve kirlenmişliği anlatan harika bir oyun seyrettik adeta bir tiyatro resitaliydi. Oyuncular çok başarılı, orhan hızlı mükemmel bir karizmatik iş adamı tiplemesi yaratmış, ali karagöz belliki erken emekli olmuş bir bürokrat da çok iyi, yeşim koçak hepsiyle başa çıkabilen bir rol kadını . Selçuk soğukçay gözümüzü alamadan izlediğimiz inanılmaz bir profesör le karşımıza çıkıyor ve naşit Özcan rejisi, hepsi her türlü özgüye değer emeklerine yüreklerine sağlık
teşekkürler naşit özcan, oyuncular,yeşim koçak,orhan hızlı,ali karagöz ve selçuk soğukçay’a kocaman alkışlar.
bir etkinlik gurubu olarak gittik oyuna,doğrusu eleştiriler biraz gözümüzü korkuttu, probulos rolünü buradaki eleştirilerde çağatay palabıyık diye yazmışlar,ama, çağlar yiğitoğulları oynuyordu,sanırım bir önceki gün başka oyuncu oynamış, biz çok beğendik ve keyif aldık, final şarkısı harikaydı. kemal kocatürk değerli bir yönetmen ve yine özel bir oyun yaratmış,oyuncular selçuk soğukçay,çağlar yiğitoğulları, murat bavli, çağatay palabıyık,demet bozyaka,ayşen çetiner,hülya arslan,bensu orhunöz,çağrı hün,……hepsi çok başarılı. emeği geçenleri kutlarız
Eminim Selçuk bey yine harikalar yaratmıştır
selçuk soğukçay ve hülya arslan gibi her rölü farklı yorumlayıp farklı tiplemeler yaratarak oynayan oyuncuları seyretmek insana keyif veriyor,soğukçay,romeo juliet-bir adam yaratmak ve buluşma yeri gibi 3 farklı oyunu kendini tekrar etmeden her birinde bambaşka yorumlar katarak oynuyor,hülya arslan her yıl oyunculuğuna güç katıyor.. ama ödül jürilerimiz dizi yıldızlarına ödül vermek için koşturuyor. aaaa…aaaaaa bunları yazan hülya bilen, bu işte bir hinlik var galiba…çok ayıp hülya bilen.aaaaaa.aaaaaaaa
bu yazı HÜLYA BİLEN’in ( lysistrata) ile ilgili yazısı…””selçuk soğukçay ve hülya arslan gibi her rölü farklı yorumlayıp farklı tiplemeler yaratarak oynayan oyuncuları seyretmek insana keyif veriyor,soğukçay,romeo juliet-bir adam yaratmak ve buluşma yeri gibi 3 farklı oyunu kendini tekrar etmeden her birinde bambaşka yorumlar katarak oynuyor””. sanırım hülya bilen,(rölü) diyerek ironi yaratmaya çalışmış,galiba kendi arkadaşlarıyla biraz eğleniyor,ama en azından seyircilerin yorumlarına,görüşlerine saygı duymalı.
konu oldukça güncel, siyaset ve belediye seçimleri. Üç başkan adayı ve bir kadın.kadın diyorki” üçünüz anneme tecavüz ettiniz ve biriniz babam “ kadın aslında başka biri,olayın direkt muhatabı değil,olayın sahibi arkadaşı hikayeyi ondan dinlemiş ve onun yerine intikam almaya kalkmış, aslında gazeteci, bir anlamda medyada kendine şöhret yapma amacında, ama ortada zıp zıp zıplayan,şirin bir kız çocuğu var ( yeşim koçak ) oysa rolünde gazeteci kimliğinden,medyanın karanlık ve acımasız,fırsatçı yönünden izler taşımalıydı çok yönlü rolünü tek yöne indirgememeliydi. Ali karagöz yer yer diğer oyunculara fren oluyor gibi durarak oynuyor çok esli ve temposu düşük, orhan hızlı olması gereken karakter ne az ne fazla tam dozunda. Selçuk soğukçay ise yine muteşem bir tipleme yaratmış profesörde. Rolünün bütün inceliklerini ve detaylarını çok güzel işlemiş.diğer oyuncularla kurduğu ilişki mükemmel. Dekor olağan üstü ve rejide naşit özcan’ı özellikle kutlarım ve bu alanda ondan daha çok oyun bekliyoruz.
naşit özcan bir hoca bir usta,oyunculukta ne kadar doruklardaysa, yönetmenlikte de doruklara çıkmış, onun elinden çıkan her iş bizlere ayrı tat veriyor.belli ki ustanın eli selçuk soğukçay’a da ayrı bir yön vermiş, soğukçay lysistrata’dan sonra, naşit özcanla doruklara çıkmış,harika bir reji mükemmel bir oyunculuk,bence yılın ödülleri naşit özcan ve selçuk soğukçay’a gitmeli ama biliyorum ki ödül jürileri yine medyatik olana popülist olana yağdıracak ödülleri. ama olsun bizim gönlümüzde yepyeni bir naşit özcan yepyeni bir selçuk soğukçay var.ve -vakti geldi- var, gidin seyredin, işte tiyatro diyeceksiniz
bayılarak izledim konusu harika bir o kadarda günümüz dünyasını anlatıyor,konusuna değinmiyeceğim çünki görmeniz gerekir. Öncelikle bu oyunu bizlerle buluşturan şehir tiyatrolarını ve sanat yönetmeni “ hilmi zafer şahin “ beyi kutlarım.çok güzel işlere imza atıyorlar.tiyatro üstadı bir aileden gelen naşit Özcan beye kocaman alkışlar,ailesini ve adını başarıyla yaşatıyor mükemmel bir reji oyunu. Oyuncular,yeşim koçak,ali karagöz,orhan hızlı hepsi pırıl pırıl oynuyorlar. Selçuk soğukçay –lysistrata “ dan sonra burada da olağan dışı her rolü aynı oynama kolaylığına kaçan oyunculara onu izlemelerini öneririm. Yine bambaşka bir rol kişisi yaratmış, güldük,heyacanlandık, hüzünlendik,ağladık ama mıtlu ayrıldık tiyatrodan, yüreklerine sağlık
Mükemmel bir oyun seyrettik, kara komedi tarzının en güzel örneklerinden uzun zamandır bu tarz oyunlara hasrettik, dekor muhteşem, naşit Özcan tam bir usta yönetmenliktede kendini belli ediyor sanki reji yok gibi öylesine doğol ve içten. Ama o kadar da incelikli. Yeşim koçak son dönem en çok beğendiğim kadın oyunculardan ama bu oyunda sanki biraz fazla sevimli ve hareketli. Yer yer o hesapçı kadın kişiliğini ve gazeteci kimliğini bize verseydi bu kadar acınacak haldeki kadın dışında entrakacı tarafını da çıkarabilseydi diyorum.iş adamında orhan hızlı ve bürokrat da ali karagöz birbirine çok yakın tipler çizmişler.profesör de Selçuk soğukçay inanılmaz bir rol yaratmış, profesörün sinsi ama sevimli, korkak ama aynı zamanda çok acımasız ezik gibi duran ama içinde bir canavar saklayan adamı her yönüyle veriyor tebrikler,neticede tam bir ekip işi olmuş ve herkes görevini yapıyor.çok keyif aldık.
şehir tiyatrosuna – vakti geldi- oyunu için teşekkürler ederiz. Usta oyuncu naşit Özcan yönetmenlikte de ne kadar usta olduğunu kanıtlıyor artık ondan başka oyunlar bekliyoruz. Oyunun tadı damağımızda kaldı.keşke bitmeseydi dedik. Komediyi,hüznü, entrikayı,acımasızlığı çok güzel anlatan bir oyun “ vakti geldi “ teatral anlamda üst düzey bir yapım. Oyuncuların hepsi başarılı, yeşim koçak,ali karagöz,orhan hızlı hepsine yürekten tebrikler. Ama Selçuk soğukçay farkı bambaşka sahnede inanılmaz derecede doğal ve sempatik ama o kadar da psişik bir tipi öylesine güzel canlandırdı ki ona ayrı bir parentez açma gereği duydum emeği geçen herkesein yüreğine sağlık.
Tiyatro sahnelerinde gittikçe azalan “ extrem oyunculuk “’un belkide en belirgin örneklerinden biri “ Selçuk soğukçay “ sahnede müthiş bir sinerji yayıyor oynadığı her rol bir oyunculuk şölenine dönüşüyor. Lysistrata’da sergilediği müthiş performanstan sonra “ vakti geldi “ oyunundaki bambaşka kişiliği , diğer oyundan izler taşımadan yorumlayabilmek çok az oyuncunun başarabileceği bir iştir. İki rolü oynayanın aynı oyuncu olduğuna insan zor inanır. Belediye başkan adayı üç adamın kirli geçmişinin anlatıldığı oyunda Naşit Özcan rejisi oldukça sade ve anlaşılır bir yorum sunuyor. Orhan hızlı,ali karagöz ve yeşim koçak için rolleri ile ilgili eleştirel anlamda bir çok şey söylenebilir, ama Selçuk soğukçay bütün açıkları kapatıp oyunu seyrettiriyor. Oyunun ve diğer oyuncuların en büyük avantajı böyle bir oyuncuya sahip olmak. Hepsine tebrikler.
sen neymişsin be abiiii aaaa aaaaaa aaaa
selçuk soğukçay ve hülya arslan gibi her rölü farklı yorumlayıp farklı tiplemeler yaratarak oynayan oyuncuları seyretmek insana keyif veriyor,soğukçay,romeo juliet-bir adam yaratmak ve buluşma yeri gibi 3 farklı oyunu kendini tekrar etmeden her birinde bambaşka yorumlar katarak oynuyor,hülya arslan her yıl oyunculuğuna güç katıyor.. ama ödül jürilerimiz dizi yıldızlarına ödül vermek için koşturuyor. aaaa…aaaaaa bunları yazan hülya bilen, “şimdi sen neymişsin be abi diyor ” yazdıklarını unutuyor herhelde ya da burada da dalga geçiyor..
aşağıdaki yazı, hülya Bilen’in ( lysistrata ) oyunu ile ilgili yazısı, aaaaa…aaaaa….aaaa eğer tiyatrodaki arkadaşlarıyla kafa bulma niyetindeyse bunun için seyirci yorumlarını kullanmasın lütfen ( çünki sanıyorum tiyatrodan bir kişi “””” HÜLYA BİLEN – ibşt oyuncu sıkıntısı çekiyor anlaşılan, ,çok yazık,selçuk soukçay ve hülya arslanın oyunculuklarına sapka çıkarıyorum,bu kadar kötü oyunculuklar içinde var olabiliyorlar,ayşen çetiner oyuna renk katıyor, selçuk soukçay bizleri duygudan duyguya geçirdi müthişti…”””””
müthiş bir oyun siyasetin kirli yüzü,belediye başkan aday adayı üç kişinin geçmişleri ve bulundukları yerlere nasıl geldiklerini anlatan insanların kime oy verdiklerini nasıl bilmediklerinin iç yüzü bir oyun, tebrikler bu oyunu seyirciyle buluşturan İBŞT genelsanat yönetmeni hilmi zafer şahin.harika dekoru için gamze kuş’a, kostümleri için ayşen aktengiz bayraşlı’ya tebrikler.naşit özcan’ın yönetmenliğine tebrikler, orhan hızlı’nın orta yaş jön tiplemesine tebrikler, ali karagöz’ün emekli bürokratına tebrikler,yeşim koçak biraz daha gayret.ve selçuk soğukçay’ın devasa oyunculuğu,o müthiş sevimli aynı zamanda sinsi tiplemesi,bir oyunculuk gösterisi,yılın oyunu ” vakti geldi ” ise yılın oyuncusu selçuk soğukçay
ama hepsine ayrı ayrı teşekkürler. oyundan çıkarken, az anlattılar keşke biraz daha fazla oynayıp ,biraz daha fazla şeyler anlatsaydılar dedik.