Nurcan Perdahçı: “ Bellek ve İz”

Küratörlüğünü Ali Cantürk ve Lütfiye Bozdağ’ın yaptığı,23 01 2014-Hans_Memling_076 copy (2)-tile başlıklı Nurcan Perdahçı resim sergisi, Damla Kültür Sanat Galerisi’nde izleyicilerle buluştu.

Perdahçı’nın halı metaforunda yaptığı arkeolojik kazıyı parçalayarak, parçaları yan yana, üst üste bindirerek yapı bozumuna uğrattığını, Modernizmin biçimselliğini Postmodern bir kavramsallıkla ele aldığını söyleyen sanat eleştirmeni Lütfiye Bozdağ, Perdahçı’nın resimlerini söyle analiz etti: “ Sanatçı Modernizmin yapısal tek tip bir üst söyleme dönüştürülmesi ile oluşan Batılılaşma dayatması ile geleneğin reddedilmesi sonucunda  ortaya çıkan semantik kopuşu irdelemektedir. Geleneğin çağdaşla birlikteliğini kullanarak yeni bir semantik dil oluşturmaktadır. Bu semantik dil, doğunun ve batının imgelerini, üstü üste oluşan yüzey espası ile birbirine eklemleyen yeni bir plastik dildir. Geçmişe ait olan ile bugüne ait olanın, espas tabakalarında sıralanışı, Perdahçı’nın çalışmalarında, “resim içinde resim” olarak yeni evrilmelerinin önünü açmaktadır. Bu evrimteliğin ile, sanatçının, natürmortlar serisinde ele aldığı varlık mertebelerinin art ardalığı ile varoluşun en temel iki ögesi olan zaman ve mekana odaklanıyor. “

 

Yorum yapın

Yorum yapmak için buradan giriş yapmalısınız.